0318 55 43 85
17 maart 2017

Webwinkels

3 Grootste SEO trends van 2017

Online gevonden worden met je webwinkel daar draait het om. Ook in 2017 moeten we weer slim omgaan met SEO Search Engine Optimalisation.

In dit blog bespreken we de 3 grootste SEO trends van 2017.

Rank Brain
Wanneer je een product googeld vraag je eigenlijk een aan computer wat het meest populaire product is. En google bepaalt voor je, afhankelijk van een aantal factoren zoals het aantal trefwoorden, welk product dat is Afhankelijk van

Maar Rank Brain is nieuw en anders. Rank Brain is slim en maakt gebruik van kunstmatige intelligentie om zichzelf te trainen. Zo leert Google en zorgt op deze manier voor snellere en betere zoekresultaten.

Wanneer je bijvoorbeeld je zoekt op “elektrisch apparaat dat deeg mengt” dan weet Google dat er gezocht moet worden op een keukenmachine. Rank Brain koppelt namelijk deze informatie aan elkaar. Hierdoor hoef jij als webwinkel eigenaar minder vaak een specifiek of exact zoekwoord te gebruiken wanneer je een product toevoegt aan je webwinkel.Dat is wel zo prettig want nu kun je je focussen op sterke webteksten.
 
Long Tail Keywords
We gebruiken het voorbeeld van de keukenmachine nog eens. Waarschijnlijk zoek je niet alleen op keukenmachine, maar op "keukenmachine met accessoires". Je kunt hier als webwinkel eigenaar rekening mee houden door meer long tail keywords te gebruiken.
 
Voice search
Het gebruik van voice search stijgt. 55% van de jongeren en 41% van de volwassenen gebruikt regelmatig de voice search op hun mobiele telefoon. Dit heeft invloed op de SEO van je webwinkel. Doordat je nu bijvoorbeeld aan SIRI vraagt “Waar kan ik een keukenmachine met accessoires kopen?". Moet Google rekening niet alleen rekening houden met de zoekwoorden maar ook begrijpen wat je precies vraagt en wat de intentie is. Dit kun je ondervangen door ook de vraagwoorden zoals “wie”, “waar” en “waarom” te gebruiken in de long tail keywords.
 
Weten hoe je nog meer je SEO kan optimaliseren? Neem dan nu contact met ons op