0318 55 43 85
3 mei 2018

Webwinkels

Bezorgkosten belangrijk bij keuze webwinkel.

Webwinkels die weten wat een consument graag wil. Daar shoppen onze klanten het liefst.

Dit bleek namelijk uit een onderzoek van PostNL. Die onderzocht namelijk waarom consumenten kiezen voor de ene webwinkel en de andere webwinkel links laten liggen.

Wat bleek, het is vooral belangrijk om te weten wat jouw klant verwacht op het gebied van online bestellen, ontvangen en ook het eventueel terugsturen van producten. Nieuwe klanten daarentegen vinden lage bezorgkosten, korte bezorgtermijn, duidelijke informatie en gunstige retourvoorwaarden het aller belangrijkst wanneer ze winkelen bij een, voor hun, nieuwe webwinkel.

Wanneer die aspecten allemaal op orde zijn en je een nieuwe klant binnen heb gehaald wil je die natuurlijk ook behouden. Zorg er dan ook voor dat je dan flexibele bezorgopties kunt aanbieden. Uit het onderzoek van PostNL bleek dat jouw reguliere klanten dit het allerbelangrijkst vinden.

Welke bezorgopties zijn er en heb je nodig?
Jouw online klant wil graag kunnen kiezen voor een specifieke datum en dagdeel waarop er bezorgt wordt. Ook vinden ze het fijn als op dat moment meerder pakketten tegelijk worden geleverd zodat ze niet de hele dag thuis hoeven te blijven. De keus voor een zelf gekozen afhaalpunt komt bij de consument op nummer 2. Wanneer ze niet thuis zijn kunnen ze toch snel even hun product ophalen.

Retourneren.
Ook het retourproces is van voor de consument een groot aspect voor de keuze van de webwinkel. Wanneer een klant om wat voor reden niet tevreden is met het product, wil hij of zij het graag afgeven bij een bemande locatie, een melding ontvangen wanneer de retour is aangekomen en wanneer het bedrag terug op de rekening is gestort. Als dit allemaal soepel verloopt, heb je grote kans dat de consument terug komt in jouw webwinkel om een vervolg aankoop te doen.

Voldoet jouw webwinkel aan alle criteria die consumenten stellen? Of zijn er verbeterpuntjes? Neem dan contact met ons op!