0318 55 43 85
14 november 2017

Webwinkels

Boost jouw webwinkel omzet tijdens Black Friday!

Het weekend vol mega kortingen en super deals staat weer voor de deur met dagen zoals Black Friday en Cyber Monday.

Hoe profiteer je het meest van deze hype en geef je jouw omzet nog een mega boost nog voor de feestmaand begint? We hebben een aantal tips voor je die je kunt gebruiken om jouw webwinkel optimaal voor te bereiden.

1. Controleer je webwinkel.
Wat heb je nog in je magazijn? Wat loopt er goed en wat juist niet? Maak voor deze artikelen leuke kortingen of maak een actie voor je hele webwinkel, bijvoorbeeld: 25% korting op alles!

2. Tweet, post, blog, repeat.
Pak deze dagen flink uit. Stuur nieuwsbrieven waarin je over je acties verteld. Maak advertenties, post op Facebook, Twitter, Instagram of schijf erover in je blog.
Maak leuke acties met parfum, accessoires of feestelijke kleding. Zo creëer je beleving en speel je in op het moment.

3 Doet je webwinkel het goed?
Zorg dat je zeker weet dat alles in jouw webwinkel werkt? Kan je webwinkel het stijgend aantal bezoekers aan en is je website dan nog wel snel genoeg?

En heb je nagedacht over de verschillende bezorgopties? Wanneer je geen aantrekkelijke bezorgmethodes hebt dan haken klanten al snel af. Met Same Day Delivery en gratis verzenden trek je klanten vaak over de streep en zorg je voor die extra verkoop.

4. Wees zichtbaar.
Wees op alle kanalen zichtbaar op Black Friday. Post of tweet over jouw aanbiedingen en communiceer online met je klanten.

5. Cyber Monday.
Laat je acties tot en met maandag gelden. Dan is het namelijk Cyber Monday. Traditioneel de dag om online aankopen te doen voor het feestseizoen. Meer weten over Cyber Monday? Hou ons blog in de gaten.

5. Laat je zien op Black Friday
Post op Black Friday over jouw aanbiedingen, laat aankopen zien of maak een leuke reminder met een link naar jouw acties en blijf online voor communicatie met je klanten.

Succes!