0318 55 43 85
24 november 2016

Webwinkels

Profiteer met je webwinkel van Black Friday

Morgen is het de dag na Thanksgiving. De dag die traditioneel de aftrap van de kerst-aankopen aankondigt in Amerika. Black Friday.

Enkele jaren geleden is het fenomeen Black Friday overgewaaid van de VS naar Europa en is nu in Nederland een ware hype aan het worden. Op deze dag stunten heel veel bedrijven met super acties en hoge kortingen, en kunnen de consumenten zowel offline als online profiteren van een weekend vol kortingen. Daarna volgt Cyber Monday. De drukste dag van het jaar voor webwinkels.

Laat deze dagen niet links liggen.
Door op deze twee dagen in te spelen kun je met je webshop een enorme groep potentiële kopers bereiken en daarmee je omzet verhogen.

Hoe speel je met je webshop in op Black Friday en Cyber Monday?

Kijk bijvoorbeeld naar grote Amerikaanse bedrijven zoals Nike en Apple. Zij zijn al een hele tijd gevestigd in Nederland en weten ook als geen ander hoe gek de Nederlandse consument is op kortingen en aanbiedingen

Hier een aantal tips van ons:
- Kondig Black Friday en Cyber Monday aan op je webshop en doe dit ook via via nieuwsbrieven en op social media. Bijvoorbeeld “Nog maar 10 dagen tot Black Friday! Houd onze website in de gaten en profiteer van te gekke kortingen tot wel 40%!"
- Maak speciale aanbiedingen en promoot winacties en maak speciale aanbiedingen die alleen geldig zijn op Black Friday en Cyber Monday.
- Maak aparte landingspagina’s
- Werk met een aftelklok.
- Breng duurder producten en je acties goed in beeld door je Google Adwords advertenties aan te passen
- En zorg daarna voor een goede aftersales, zo behoud je nieuwe klanten.

Wil je nog meer tips om als webwinkelier zo goed mogelijk in te kunnen spelen op Black Friday en Cyber Monday? Neem dan nu contact met ons op!